Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2015

5 χορταστικά τρόφιμα που δεν παχαίνουν

Μήπως αντιμετωπίζετε πρόβλημα με το πλάνο διατροφής σας επειδή νιώθετε συνέχεια πεινασμένοι; Για να χάσετε με επιτυχία τα περιττά κιλά, πρέπει να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες, χωρίς όμως να λιμοκτονείτε. Ας ρίξουμε μια ματιά, λοιπόν, σε πέντε τρόφιμα που αποδεδειγμένα μπορούν να μας χορτάσουν, χωρίς να μας φορτώνουν με θερμίδες που δεν έχουμε ανάγκη.

Σούπες

Για να περιορίσετε τις θερμίδες σας, αλλά όχι και τη νοστιμιά, βάλτε στη ζωή σας τις σούπες. Οι σούπες που βασίζονται στους ζωμούς, συγκεκριμένα, μπορούν να μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι. Σαν ορεκτικό, μια σούπα μπορεί να μας βοηθήσει να φάμε λιγότερο στο κυρίως πιάτο, μειώνοντας τις θερμίδες που καταναλώνουμε μέχρι και κατά 20%. Προσοχή, όμως: κάθε φαγητό ορίζεται από τα υλικά του, συνεπώς ακόμα και μια σούπα μπορεί να γίνει παχυντική.

Αυγά

Αν θέλετε να νιώθετε λιγότερο πεινασμένοι μέσα στην μέρα, με λιγότερες θερμίδες, τότε σκεφτείτε να εντάξετε τα αυγά στο πρωινό σας. Η υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη τους μας βοηθά να νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια. Μια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν υπέρβαροι ενήλικες, απέδειξε πως τα αυγά στο πρωινό βοηθούσαν τους συμμετέχοντες να καταναλώνουν μέχρι και 330 λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Βρώμη

Άλλη μια λύση για γερό πρωινό. Η βρώμη είναι πολύ χορταστική. Υπολογίζεται από μελέτες ότι οι άνθρωποι που επιλέγουν το υγιεινό δημητριακό στο πρωινό τους, έχουν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος σε σχέση με άτομα που τρώνε κάτι διαφορετικό, ή που αγνοούν εντελώς το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Επιλέξτε προσεκτικά την βρώμη, καθώς κυκλοφορούν πολλά προϊόντα που είναι φορτωμένα με ζάχαρη. Προτιμήστε απλές νιφάδες τις οποίες θα μαγειρέψετε μόνοι σας, και δώστε τους γεύση με μερικά φρέσκα φρούτα.

Μήλα

Ένα μικρό μήλο, που περιέχει μόλις 75 θερμίδες, μπορεί να μας κρατήσει χορτάτους για αρκετή ώρα, καθώς περιέχει 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών. Σε μια μελέτη ανακαλύφθηκε πως οι γυναίκες που έτρωγαν τρία μικρά μήλα κάθε μέρα, έχασαν ένα κιλό παραπάνω από άτομα που έκαναν δίαιτα αλλά δεν έτρωγαν μήλα. Ένα ακόμα bonus του να τρώμε μήλα είναι πως περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται ουρσολικό οξύ, που ενισχύει την καύση του λίπους και φροντίζει τη μυϊκή μας μάζα.

Ξηροί καρποί

Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να μιλάμε για το πόσο θαυματουργοί είναι οι ξηροί καρποί – ακόμα και στη δίαιτα. Ακούγεται αντιφατικό, καθώς η περιεκτικότητά τους σε λιπαρά τους καθιστά θεωρητικά απαγορευτικούς, αλλά όταν τηρούμε το μέτρο, ο συνδυασμός πρωτεΐνης και φυτικών ινών τους έχει να μας προσφέρει πολλά. Επιπλέον, λίγοι ξηροί καρποί αποτελούν το ιδανικό σνακ για το μεσημέρι ή το απόγευμα. Μικρή, έξυπνη συμβουλή: φάτε τους ξηρούς καρπούς μαζί με ένα ποτήρι νερό. Το νερό θα πιάσει χώρο στο στομάχι, και οι ξηροί καρποί είναι τρόφιμο που χωνεύεται αργά, συνεπώς θα νιώθετε χορτάτοι για αρκετή ώρα.
Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος
http://www.iatronet.gr