Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Η διατροφή στην τρίτη ηλικία: Τι πρέπει να περιλαμβάνει καθημερινά

Η σωστή διατροφή, όσο ανεβαίνει ο δείκτης της ηλικίας δεν κρίνεται από το πόσο τρώμε αλλά από τα πόσα θρεπτικά συστατικά μας παρέχει η τροφή.
Αν και είναι γεγονός πως οι θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού μειώνονται με την πάροδο του χρόνου επειδή μεταβάλλεται η σύνθεση του σώματος (αυξάνεται ο λιπώδης ιστός), μειώνεται ο βασικός μεταβολισμός και ελαττώνεται η φυσική δραστηριότητα, αυτό δεν σημαίνει πως ο οργανισμός έχει μειωμένη ανάγκη σε θρεπτικά συστατικά.
Αντιθέτως, χρειάζεται όσα και στα 20 του - και αυτά, μόνο με τη σωστή διατροφή μπορεί να τα προμηθευτεί.
Υγιεινή διατροφή -κυρίως στην τρίτη ηλικία- σημαίνει επαρκής και ισορροπημένη διατροφή που προσφέρει τις απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από τις θερμίδες που καθημερινά θα τρώτε :

  • Το 55-60% θα προέρχεται από υδατάνθρακες.
  • Το 10-15% θα προέρχεται από πρωτεΐνες
  • Λιγότερο από το 30% από λίπη.
Επίσης απαραίτητες είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες, καθώς προστατεύουν τα κύτταρα από τη γήρανση. Έτσι είναι απαραίτητη η τροφή να προσφέρει:
  • βιταμίνη Α
  • β-καροτένιο
  • βιταμίνη C
  • βιταμίνη Ε
  • σελήνιο
  • φλαβονοειδή
Σε κάθε περίπτωση, η καθημερινή σας διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει πέντε γεύματα (πρωϊνό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό) και αν το επιθυμείτε κάτι πολύ ελαφρύ πριν τον ύπνο.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι το σωματικό βάρος σας καλό είναι να παραμένει σταθερό, αλλά εντός φυσιολογικών ορίων, διότι μελέτες έχουν δείξει πως οι μακρόβιοι άνθρωποι είναι αυτοί που καταφέρνουν (μεταξύ πολλών άλλων, βεβαίως) να διατηρούν σταθερό βάρος στην ενήλικη ζωή και βεβαίως στην τρίτη ηλικία.
Ο καλύτερος ίσως τρόπος για να δει ένας ηλικιωμένος εάν έχει επαρκή αλλά όχι υπερβολική θερμιδική πρόσληψη είναι να ελέγχει αν το βάρος του παραμένει σταθερό.
Τυπική περίπτωση για όλα τα παραπάνω είναι οι υπερήλικοι οι οποίοι ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή.
Το αγνό λάδι, το κρασί σε μικρές ποσότητες που βοηθά στην πρόληψη και των εμφραγμάτων και των καρδιαγγειακών, τα πορτοκάλια, που αποτελούν για χρόνια βασικό διατροφικό προϊόν και είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C, που βοηθάει επίσης στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα και περιορισμένη κατανάλωση κρέατος σε συνδυασμό με γεύματα με βάση το ψάρι εξασφάλισαν μία ισορροπημένη διατροφή η οποία τους χάρισε μία θετική για τα χρόνια τους κατάσταση της υγείας. Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς και τη σωματική δραστηριότητα, τότε έχει μπροστά του το μυστικό της επιτυχίας.
premium.paratiritis
http://www.iatronet.gr