Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2015

Κέρκυρα. Τι αλλάζει στο κυκλοφοριακό

Με την επανεξέταση του κυκλοφοριακού της πόλης ασχολούνται το τελευταίο διάστημα οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου. Αιτία οι αλλαγές στην κυκλοφορία, που επιφέρουν η παράκαμψη του αεροδρομίου, ο υπό κατασκευή κόμβος στο λιμάνι, οι πεζοδρόμηση της Ευγ. Βουλγάρεως καθώς και η κατάργηση των χώρων στάθμευσης, όπως για παράδειγμα στη Λαϊκή Αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες οι βασικές αλλαγές που εξετάζονται είναι η Ι. Θεοτόκη (Αβραμίου) να λειτουργήσει ως είσοδος των οχημάτων από το λιμάνι προς το Σαρόκο και η Στ. Δεσύλλα (σ.σ. και στην συνέχειά της η τάφρος) να αποτελέσει έξοδο. Επίσης δρομολογείται η λειτουργία της συνδετήριας οδού, που περνάει μπροστά από το Συνεδριακό της Μητρόπολης στην περιοχή της Πλατυτέρας. Η υλοποίηση των κυκλοφοριακών αλλαγών προβλέπεται για τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς και πάντως πριν από τις γιορτές του Πάσχα. Παράλληλα στον Δήμο σχεδιάζουν τη λειτουργία δύο περιφερειακών πάρκιν στις εισόδους των οδικών αξόνων από Βορρά και Νότο, με τα στελέχη της Υπηρεσίας να διαβεβαιώνουν ότι έχουν βρεθεί οι χώροι. Τέλος στους απώτερους στόχους είναι και η κατασκευή του εσωτερικού δακτύλιου.

Τι γίνεται με τα πάρκιν
Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν διαχρονικό «πονοκέφαλο» της Υπηρεσίας κυκλοφορίας του Δήμου. Μάλιστα το πρόβλημα τείνει να μεγιστοποιηθεί, αφού ήδη έχουν καταργηθεί χώροι στάθμευσης εξαιτίας της απόπειρας λειτουργίας (σ.σ.!!!) των ποδηλατόδρομων, ενώ επίκεινται και άλλες καταργήσεις όπως του χώρου στάθμευσης στη Λαϊκή αγορά και πιθανότατα στην Σπηλιά (σ.σ. εφόσον ο χώρος εμπεριέχεται στο υπό κατασκευή καταφύγιο τουριστικών σκαφών). Ως αντιστάθμισμα ο Δήμος προχωράει, όπως διατείνονται καλά πληροφορημένες πηγές, στην λειτουργία δύο περιφερειακών πάρκιν. Ένα στα Παγκρατέϊκα (σ.σ. "Λυρικό"), όπου θα εξυπηρετεί τα προερχόμενα από το Νότο οχήματα και το άλλο στο "Εμπορικό" κοντά στον κόμβο της Εκάτης, που θα εξυπηρετεί τον Βόρειο οδικό άξονα. Για την μεταφορά των πολιτών από τα πάρκιν προς το κέντρο της πόλης ο Δήμος σκοπεύει να συνεργαστεί με το Αστικό ΚΤΕΛ για δρομολόγηση λεωφορείων. Ενώ, ο αντιδήμαρχος Τ.Υ. Ν. Αναστασόπουλος εξετάζει και την περίπτωση «των έξυπνων λεωφορείων», που χρησιμοποιεί ήδη ο δήμος Τρικάλων. Τέλος οι πληροφορίες φέρουν την Υπηρεσία κυκλοφορίας να εξετάζει την λειτουργία πάρκιν μοτοσυκλετών στην οδό Μεθοδίου.
Πολεοδόμηση & εσωτερικός δακτύλιος
Στους στόχους του δήμου είναι και η κατασκευή του εσωτερικού δακτυλίου. Πρόκειται για τον δρόμο που ξεκινάει από το σημείο Στίνη στο Σολάρι, περνάει από τον λόφο Κογεβίνα στην περιοχή της Κουλίνας και καταλήγει στο νέο κόμβο της παράκαμψης του Αεροδρομίου. Πάντως η οποιαδήποτε εξέλιξη σε σχέση με τον εσωτερικό δακτύλιο προαπαιτεί την ολοκλήρωση των πολεοδομικών μελετών της περιοχής. Από τον Δήμο αισιοδοξούν ότι η διαδικασία δεν θα αργήσει να ολοκληρωθεί και την ερχόμενη χρονιά να είναι σε θέση να δρομολογήσουν το έργο του εσωτερικού δακτυλίου, του οποίου η μελέτη έχει εκπονηθεί από χρόνια πριν.