Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Τροφές πλούσιες σε αρνητικές θερμίδες

Το ξέρατε ότι όσο περισσότερο καταναλώνετε τροφές με αρνητικές θερμίδες, τόσο περισσότερο βάρος ,μπορείτε να χάσετε; Αν και μπορεί να μη το γνωρίζετε όμως πολλές από τις τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά είναι πλούσιες σε αρνητικές θερμίδες. Όσοι δεν έχετε ξανά ακούσει τον όρο ή δεν ξέρετε τι σημαίνει, λογικά θα αναρωτιέστε τι είναι το αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων; Η απάντηση είναι απλή, με τον όρο αρνητικές θερμίδες εννοούμε ότι ο οργανισμός «καίει» περισσότερες θερμίδες από ότι καταναλώνουμε. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός δεν υπέρτροφοδοτείται με παραπανίσιες θερμίδες και αναγκάζετε να χρησιμοποιήσει τα αποθέματα θερμίδων που έχει συσσωρεύσει ώστε να μπορέσει να πάρει την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει επαρκώς.


Υπάρχουν τροφές με αρνητικές θερμίδες

Όσοι ακολουθούν κάποια δίαιτα ψάχνουν για μια γρήγορη και αποτελεσματική λύση και είναι φυσιολογικό να στραφούν σε τροφές  αρνητικών θερμίδων, όμως γίνεται στην πραγματικότητα να καίμε θερμίδες ενώ τρώμε;
«Θεωρητικά κάτι τέτοιο γίνεται», αυτό αναφέρει ο Tim Garvey, πρόεδρος του τμήματος επιστημών  διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα. Συνεχίζει λέγοντας ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν τροφές με αρνητικές θερμίδες, όμως για παράδειγμα το σέλινο, προτείνεται συχνά ως μια τροφή με αρνητικές θερμίδες και αυτό συμβαίνει διότι λόγω της χαμηλής του θερμιδικής αξίας, της υψηλής πυκνότητας σε υγρό και την εντυπωσιακή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, θα μας βοηθήσει να κάψουμε πιο γρήγορα περισσότερες θερμίδες από ότι άλλες τροφές. Τροφές με αρνητικές θερμίδες για να μπορέσετε να τις ξεχωρίζετε, θα λέγαμε ότι είναι τα τρόφιμα εκείνα που περιέχουν ουσιαστικά περισσότερο νερό, από ότι θερμίδες και απαιτούν αρκετές από αυτές για να τις χωνέψει ο οργανισμός, έτσι τις καθιστούν στην ουσία ως τροφές χωρίς καθόλου θερμίδες.

Ποια είδη τροφών είναι πλούσιες σε αρνητικές θερμίδες

Είναι οι τροφές εκείνες που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, αυτό που κάνουν είναι να σου δίνουν την αίσθηση της πληρότητας και με αυτό τον τρόπο η αίσθηση της πείνας μειώνετε με αποτέλεσμα να χρειάζεστε αρκετά μικρότερες ποσότητες γευμάτων καθημερινά, με αποτέλεσμα να τρώτε πιο υγιεινά και ταυτόχρονα να χάνετε βάρος.
Τα λαχανικά, τα φρούτα και βότανα είναι πλούσια σε αρνητικές θερμίδες καθώς επίσης και σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Ο συνδυασμός αυτών των τροφών στην καθημερινή σας διατροφή θα βελτιώσει τον μεταβολισμό και την παραγωγή ενζύμων που θα συμβάλουν ώστε ο οργανισμός να αρχίσει περισσότερη κατανάλωση θερμίδων και  καύση του λίπους.

Η λίστα που ακολουθεί μας δείχνει της κατηγορίες αλλά και τις τροφές που είναι πλούσιες σε αρνητικές θερμίδες.

Λαχανικά: Σπαράγγια, αρακάς, κουκιά, λάχανο (μάπα), κουνουπίδι, καρότα, σέλινο, ραπανάκι, αγγούρι, φασολάκια, πράσα, σπανάκι και ντομάτες.
Φρούτα: Μήλα, μούρα, γκρέιπφρουτ, λεμόνι, λάιμ και βατόμουρα.
Βότανα και μπαχαρικά: Γαρύφαλλο, κανέλα, καυτερό κόκκινο πιπέρι τσίλι, κόλιανδρο, κύμινο, λιναρόσπορος, σκόρδο, τζίντζερ, μάραθο, σπόρους γλυκάνισου, και μαϊντανός.

Μερικές τροφές με αρνητικές θερμίδες είναι:

  • Σέλινο
  • Πορτοκάλια
  • Φράουλες
  • Μανταρίνια
  • Γκρέιπφρουτ
  • Καρότα
  • Βερίκοκα
  • Μαρούλι
  • Ντομάτες
  • Αγγούρια
  • Καρπούζι
  • Κουνουπίδι
  • Μήλα
  • Καυτερές πιπεριές
  • Κολοκυθάκια

Τα οφέλη από την  κατανάλωση τροφών με  αρνητικές θερμίδες

– Βελτιώνουν το μεταβολισμό και βοηθούν την καύση του λίπους.
– Τονώνουν τον οργανισμό και μας δίνουν ενέργεια
– Σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
– Καθαρίζουν το συκώτι, – που σημαίνει ότι γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματική η καύση λίπους –
– Βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και είναι αντιφλεγμονώδη
– Ανακουφίζουν από το άγχος
– Βελτιώνουν τον ύπνο
– Αναζωογονούν το δέρμα, δυναμώνουν την τρίχα και τα νύχια
– Δεν περιέχουν λιπαρές ουσίες και γλουτένη

Να είστε προσεχτικοί στο συνδυασμό αυτών των τροφίμων και στις ποσότητες που θα καταναλώσετε!

Πρέπει να γνωρίζετε ότι, αν θέλετε να έχετε μεγάλη απώλεια βάρους θα πρέπει να καταναλώνετε 1-2 κιλά τροφών με αρνητικές θερμίδες.
Χρειάζεται να τα τρώτε ωμά χωρίς να τα βράσετε ή να τα ψήσετε, φυσικά ούτε καν γίνεται λόγος για τηγάνισμα, μπορείτε αν θέλετε να τα βάλετε στο μίξερ και να τα καταναλώσετε ως ρόφημα, αλλά να θυμάστε ότι πρέπει πάντα να είναι ωμά για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Φυσικά, μπορείτε να τα συνδυάσετε και με άλλες ακόμα περισσότερες τροφές, αλλά προσοχή να μην είναι παχυντικές και πλούσιες σε λιπαρά.
Κλείνοντας να σας πούμε μόνο ότι μια δίαιτα περιορισμένη μόνο σε αυτές τις τροφές θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποσιτισμό. Όμως είναι τροφές που θα μπορούσατε να τις καταναλώνετε ως σνακ, αφού είναι αρκετά υγιεινές και πλούσιες σε αρνητικές θερμίδες.

VotanonKipos.gr