Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

Πόσες θερμίδες παίρνεις κάθε φορά που αγχώνεσαι;

Συγκεκριμένα, οι γυναίκες ανακαλύφθηκε ότι καίνε λιγότερες θερμίδες στις 24 ώρες που ακολουθούν κάποια στρεσογόνο κατάσταση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του περιοδικού Biological Psychiatry.
Η έρευνα του Οχάιο
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οχάιο έκαναν ερωτήσεις σε 58 υγιείς γυναίκες σχετικά με το στρεσογόνο παράγοντα που είχαν αντιμετωπίσει τις προηγούμενες 24 ώρες και τους προσέφεραν ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά, που περιλάμβανε αυγά, λουκάνικο γαλοπούλας, μπισκότα και σάλτσα(περιείχε 930 θερμίδες και 60 γραμμάρια λίπους).
τη συνέχεια οι ερευνητές εξέτασαν τις «απαντήσεις του μεταβολισμού» των γυναικών, δηλαδή πόσο γρήγορα έκαιγαν πόσες θερμίδες και πόσα λιπαρά, για τις επόμενες 7 ώρες.

Αν και όλες οι γυναίκες απλώς ξεκουράστηκαν μετά το γεύμα, αυτές που είχαν κάποιο άγχος την προηγούμενη μέρα, δαπάνησαν λιγότερη μεταβολική ενέργεια από αυτές που δεν είχαν αναφέρει ότι αντιμετώπιζαν κάποιο άγχος. Κατά μέσο όρο έκαιγαν 104 θερμίδες λιγότερες.
Με αυτό το ρυθμό θα μπορούσαν να αποκτήσουν 5 περίπου κιλά παραπάνω μέσα σε ένα χρόνο, χωρίς να αλλάξουν καθόλου τη διατροφή ή τη γυμναστική τους.
Γιατί; Επειδή εκτός από την αργή ενεργειακή δαπάνη μετά το φαγητό, οι γυναίκες που αντιμετώπιζαν κάποιο άγχος, είχαν επίσης χαμηλότερη οξείδωση του λίπους και αύξηση στην παραγωγή της ινσουλίνης. Όσο λιγότερο λίπος οξειδώνει το σώμα σου, τόσο περισσότερο λίπος αποθηκεύει και μεγαλώνουν η πιθανότητες εμφάνισης της παχυσαρκίας.
Και τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης ενισχύουν την αποθήκευση του λίπους.
Επειδή όμως δεν μπορείς να τα παρατήσεις όλα ή να κάνεις συνέχεια γιόγκα για να ηρεμήσεις, οι επιμελητές της έρευνας αναφέρουν:
    «Το καλύτερο είναι να είσαι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσεις το στρες, όταν θα το συναντήσεις, αφού είναι σίγουρο ότι δεν μπορείς να το αποφύγεις. Μπορείς λοιπόν να έχεις πάντα στο ψυγείο και στα συρτάρια σου υγιεινές επιλογές, ώστε όταν θα υπάρξει κάποια αγχογόνος κατάσταση, να στραφείς σε κάτι πολύ υγιεινό και όχι σε κάτι πολύ λιπαρό».
Το συμπέρασμα: Αν θέλεις να αποφύγεις την αύξηση του βάρους σου, φρόντισε να προετοιμάσεις την κουζίνα σου ώστε να συμβάλλει στην υγιεινή διατροφή. Προετοίμασε μικρές μερίδες μίας χούφτας με ξηρούς καρπούς για να παίρνεις μαζί σου και αγόρασε μερικά φρέσκα φρούτα στην αρχή της βδομάδας, για να μπορείς να τα έχεις όποτε τα θελήσεις.