Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Θεραπευτικά βότανα: Διατροφική αξία και τα οφέλη στην υγεία

Κορυφαία ιαματικά και αντιοξειδωτικά βότανα που θα πρέπει να έχετε στο σπίτι για να τα χρησιμοποιήσετε ανά πάσα στιγμή, γιατί σίγουρα κάποια από αυτά θα χρειάζεστε συχνά για να καταπραΰνουν και να σας χαρίζουν υγεία, ακόμα και να θεραπεύσουν κάποια πάθηση ή χτυπήματα και τσιμπήματα από έντομα.
Τα βότανα θα γίνουν ένας καλός σύμμαχος στη ζωή σας, γιατί αν γνωρίζει κάποιος τα μυστικά τους μπορεί να αποκομίσει από αυτά πολλά και σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό, είτε θέλει να αδυνατίσει είτε ακόμα και ιαματικά βότανα όπως είναι αυτά που θα δούμε σήμερα και πολλές ακόμα χρήσεις τους που θα ανακαλύψουμε παρέα μέρα με την ημέρα.


Δείτε τα ιαματικά βότανα, που και πως μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε:

Τα βότανα είναι γνωστό εδώ και αιώνες ότι προάγουν την υγεία, ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού. Χρησιμοποιούνται από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και βεβαίως όχι άδικα, για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες και όχι μόνο αφού εκτός από το σώμα τονώνουν το νου και την ψυχή.
Φυσικά όλοι μας χρησιμοποιούμε κάποια από αυτά στη ζωή μας, είτε με τον ένα είτε με τον άλλον τρόπο και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε τα βότανα ως αρωματικά φυτά στις συνταγές μας, αφού εκτός των άλλων, μπορούν να δώσουν περισσότερη γεύση στα φαγητά μας. Τα οφέλη των  βοτάνων είναι πολυάριθμα, είτε πρόκειται για μπαχαρικά είτε για φαρμακευτική χρήση ως θεραπευτικά βότανα σε διάφορες παθήσεις, τα αποτελέσματα τους είναι ευερεγτικά για τον οργανισμό και φυσικά όταν αναφερόμαστε στα βότανα, μιλάμε σίγουρα για 100% αγνά, βιολογικά φυτά που παρέχει η φύση προς τον άνθρωπο.
Παρά το γεγονός ότι η χρήση των βοτάνων στη διατροφή μας ήταν αναγκαία από την αρχαιότητα, τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση τους είχε αρχίσει να ελαττώνεται στον δυτικό κόσμο, κάτι που φαίνεται να αλλάζει το τελευταίο διάστημα, αφού έχουν πέσει στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος για τα πιθανά οφέλη που παρέχουν στην υγεία, με αποτέλεσμα να αρχίσει και πάλι να αυξάνεται η χρήση τους.
Ενισχύστε τη γεύση και την υγεία σας με την προσθήκη φρέσκων βοτάνων στα φαγητά σας, ακολουθούν οι καλύτερες επιλογές σε βότανα για να έχετε περισσότερη υγεία.

Βασιλικός: Βότανο με πλούσια διατροφική αξία και θεραπευτικές ιδιότητες

Ο βασιλικός θεωρείται ο βασιλιάς των βοτάνων (όπως υποδηλώνει και το όνομα του) και γιαυτό τον λόγω το βάλαμε στην κορυφή της λίστας μας. Είναι πλούσιο σε φυτοθρεπτικά στοιχεία που είναι αρκετά ωφέλιμα για την υγεία μας. Αυτό το πασίγνωστο φυτό θεωρείται «ιερό βότανο» σε πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς ανά τον κόσμο.
Ο βασιλικός ανήκει στην οικογένεια Lamiaceae και είναι το γένος των φυτών Ocimum. Η επιστημονική του ονομασία είναι «Ocimum basillicum».

Μέντα

Η μέντα είναι ιδανική για να καταπραΰνει από ερεθισμό του δέρμτος, εξανθήματα, κνίδωση, φαγούρες που προκλήθηκαν από τσιμπήματα εντόμων ή από επαφή με δηλητηριώδη κισσό.
Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου επηρεάζει μέχρι και το 20% του πληθυσμού της χώρας και περισσότερο τις γυναίκες από τους άνδρες. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία ανακάλυψαν πως η μέντα βοηθά στην ανακούφιση του ευερέθιστου εντέρου, ενεργοποιώντας ένα κανάλι κατά του πόνου στο παχύ έντερο. Η μέντα μειώνει τις αισθητήριες ίνες του πόνου, ιδίως αυτές που ενεργοποιούνται μετά την κατανάλωση καυτερής πιπεριάς τσίλι και μουστάρδας.

Δεντρολίβανο

Ακολουθούν μερικοί καλοί λόγοι για να έχετε ένα δοχείο με αρωματικό δεντρολίβανο μόνιμα στην κουζίνα σας. Προσφάτως οι επιστήμονες του κέντρου ερευνών «Επιδόσεων μέσω της διατροφής» στο Ηνωμένο βασίλειο, ανέφεραν ότι, εμφανίζονται υψηλότερα ποσοστά στο αίμα με μια ας από τις κύριες χημικές ουσίες που περιέχεται σε αυτό το βότανο και η οποία συνδέεται με την ταχύτερη ακρίβεια της γνωστικής απόδοσης των συμμετεχόντων στην έρευνα, όσο υψηλότερα ήταν επίπεδα της συγκεκριμένης ουσίας στο αίμα, τόσο καλύτερα ήταν τα αποτελέσματα.
Μπορείτε ακόμη να καταπολεμήσετε βακτήρια, μύκητες, παράσιτα και φλεγμονές, με το λάδι δενδρολίβανου.
Επίσης βοηθάει επίσης στην βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, ανακουφίζει από τους πόνους της αρθρίτιδας και γενικότερα από μυϊκούς πόνους, ενώ βοηθάει και στη φαγούρα.

Λεβάντα

Η λεβάντα έχει χαλαρωτική και σπασμολυτική δράση, χρησιμοποιείται σχεδόν για κάθε δερματική πάθηση όπως παραδείγματος χάριν τσιμπήματα από έντομα, για την επούλωση πληγών και όπως και το δενδρολίβανο έτσι και η λεβάντα χρησιμοποιείται επίσης για ανακούφιση μυικών πόνων ακόμα και για πονοκεφάλους.
Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως συμπληρωματική ουσία σε αλοιφές για τον πόνο ή τα εγκαύματα.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι γνωστό ως ηρεμιστικό βότανο αλλά ίσως δεν ξέρατε ότι επίσης είναι κατάλληλο και για να αποτρέψει και να επουλώσει τις μολύνσεις στο δέρμα, να καταπραΰνει από φλεγμονές και ερεθισμούς όπως εκζέματα και εγκαύματα που προκληθήκαν από την παραμονή μας κάτω από τον καυτό ήλιο, ακόμα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και σε μυϊκές κράμπες.

Καλέντουλα

Η καλεντουλα δρα ως αντιφλεγμονώδες, αντισηπτικό, αντιμυκητιακό, είναι γνωστή για την αποτελεσματικότητας της στη θεραπεία δερματικών παθήσεων.
Οι ιδιότητες αυτού του φυτού θα επιταχύνουν την επούλωση από μια πληγή, κάψιμο, μικρό κόψιμο, τσιμπήματα εντόμων, σκασμένο δέρμα, ακόμα και για το έκζεμα ή μια λοίμωξη.
Μπορείτε να μάθετε ακόμα περισσότερα για το εκπληκτικό αυτό βότανο διαβάζοντας: Ευεργετικό φυτό για την υγεία το λουλούδι Καλεντουλα

Μαϊντανός

Πρόληψη του καρκίνου του μαστού με τη βοήθεια του μαϊντανού. Βάλτε το μαϊντανό στις σαλάτες σας για να αυξήσετε τα επίπεδα της απιγενίνης. Μελέτη για την πρόληψη του καρκίνου έδειξε όταν τα πειραματόζωα που είχαν έναν ορισμένο τύπο καρκίνου του μαστού εκτέθηκαν στην απιγενίνη, ανέπτυξαν λιγότερους όγκους και υπήρχε καθυστέρηση στην ανάπτυξη και τον σχηματισμό όγκων, σε σχέση με τους αρουραίους που δεν ήταν εκτεθειμένη σε αυτή την ουσία.

Τα κορυφαία αντιοξειδωτικά βότανα

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλεςπου ανήκουν στην χημική ομάδα των φλαβονοειδών αποτελούν το 40% περίπου του ξηρού υπολείμματος των φύλλων του πράσινου τσαγιού και είναι «υπεύθυνες» για την πλούσια αντιοξειδωτική του δράση, έχει επίσης αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Σύμφωνα με έρευνες σε ένα φλιτζάνι πράσινου τσαγιού βρίσκονται περίπου 300-400 mg πολυφαινόλες, επίσης μπορείτε να το αντικαταστήσετε με τον καφέ αφού περιέχει ακόμα και 50 – 100 mg καφεΐνης.

Δίκταμο 

Το δίκταμο έρχεται δεύτερο στη λίστα με τα κορυφαία αντιοξειδωτικά βότανα και μάλιστα φημίζεται για τις ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του.
Το δίκταμο σε αντίθεση με το πράσινο τσάι είναι από την αρχαιότητα γνωστό στον ελλαδικό χώρο και ιδιαίτερα στην Κρήτη όπου θεωρούνταν πολύτιμο φαρμακευτικό φυτό και χρησίμευε σε θεραπείες τραυμάτων αλλά και σε πολλές ακόμα παθήσεις.
Είναι κατάλληλο για παθήσεις του στομάχου και γενικότερα του πεπτικού συστήματος, βοηθάει επίσης στους ρευματισμούς, τα αρθριτικά και ακόμη ως επουλωτικό, εμμηναγωγό, τονωτικό και αντισπασμωδικό.

Ρίγανη

Η ρίγανη είναι ιδανική για την καταπολέμηση των φλεγμονών. Έρευνα της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών έδειξε ότι όταν τα πειραματόζωα, ποντίκια υποβλήθηκαν σε αγωγή με δραστική ουσία την β-καρυοφυλλένιο (ρίγανη) ή διόγκωση των φλεγμονών υποχώρησε στο 70% των περιπτώσεων. Οι E-BCP ουσίες που συνδέουν τις δομές της μεμβράνης ενός κυττάρου, αναστέλλουν την παραγωγή ουσιών αυξάνουν τις φλεγμονές.

Θυμάρι

Το θυμάρι εκτός από γεύση στα φαγητά, έχει και αντιοξειδωτικές ουσίες. Βάλτε φρέσκο θυμάρι στο σολομό ή το κοτόπουλο που φτιάχνεται στη σχάρα, για να επωφεληθείτε και με αυτόν τον τρόπο από ευεργετικές του ιδιότητες. Μεταξύ των φρέσκων βοτάνων το θυμάρι έχει το θυμάρι έχει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό αντιοξειδωτικών  (το φασκόμηλο έχει ελάχιστα περισσότερο). Το θυμάρι είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή βιταμινών Α και C, καθώς επίσης σιδήρου και φυτικών ινών.
VotanonKipos.gr