Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016

Είναι το σούσι το μυστικό της μακροζωίας;

Είναι το sushi το κλειδί για τη μακροχρόνια ζωή; Φάτε όπως οι Ιάπωνες και μειώστε τον κίνδυνο ενός πρόωρου θανάτου από καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια. Για πολλούς το sushi- βασικό στοιχείο της Ιαπωνικής διατροφής- είναι ό,τι πρέπει για ένα υγιεινό γεύμα.

Θα ανταλλάζαμε ένα μπέργκερ ή μια σαλάτα για ένα california roll ή για λίγο  sashimi οποιαδήποτε ημέρα. Και τώρα, οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι η προτίμησή μας στο sushi ενδέχεται να παρατείνει τη ζωή μας.

Μια πιο στενή προσήλωση στις αρχές της ιαπωνικής διατροφής έχει συνδεθεί με χαμηλότερο  ρίσκο ενός πρώιμου θανάτου απ' όλες τις πιθανές αιτίες- συμπεριλαμβανομένων και των καρδιαγγειακών παθήσεων.


Η ιαπωνική διατροφή περιλαμβάνει μια ισορροπημένη κατανάλωση δημητριακών, λαχανικών, φρούτων, ψαριού και κρέατος.

Οι επιστήμονες από το Εθνικό Κέντρο για την Παγκόσμια Υγεία και την Ιατρική στο Τόκιο ανακάλυψαν πως η υιοθέτηση αυτής της διατροφής βελτιώνει την μακροζωία του ατόμου.
Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας δημιούργησαν  έναν ιαπωνικό οδηγό για φαγητό  το 2005 για να παρουσιάσουν αναλυτικά την ισορροπία και την ποιότητα του φαγητού στην καθημερινή διατροφή της χώρας.

 Η ομάδα επιστημόνων στοχεύει να αναλύσει τη σχέση μεταξύ τήρησης του οδηγού διατροφής και των συνολικών αλλά και συγκεκριμένων αιτιών που οδηγούν στη θνησιμότητα.
Τα δεδομένα που εξετάσθηκαν συλλέχθηκαν από ερωτηματολόγια που σχετίζονταν με το φαγητό και τον τρόπο ζωής και συμπληρώθηκαν από 36.624 άνδρες και 42.920 γυναίκες ηλικίας μεταξύ 45-75 ετών.



Κανένας από τους συμμετέχοντες στην έρευνα δεν είχε κάποιο ιστορικό από καρκίνο, εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακές παθήσεις ή χρόνια υπατική ανεπάρκεια- και ο καθένας τους παρακολουθείτο για 15 χρόνια.

Και άνδρες και γυναίκες με υψηλότερες βαθμολογίες στον οδηγό διατροφής - γεγονός που υποδεικνύει την καλύτερη τήρησή του- είχαν κατά 15% χαμηλότερο συνολικό ποσοστό θνησιμότητας μέσα σε 15 έτη.

Οι επιστήμονες συμπέραναν πως το χαμηλότερο συνολικό ποσοστό θνησιμότητας προκύπτει από τη μείωση των θανάτων που οφείλονται σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν:« Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η ισορροπημένη κατανάλωση ενέργειας, δημητριακών, λαχανικών, φρούτων, κρέατος, ψαριού, αυγών, προϊόντων σόγιας, γαλακτοκομικών προϊόντων, γλυκών και αλκοολούχων ποτών συμβάλλει στη μακροζωία».
Οι επιστήμονες εδώ και καιρό επικροτούν τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής, καθώς μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής των ατόμων.

Μια έρευνα του πανεπιστημίου Harvard μελέτησε 10.000 γυναίκες και ανακάλυψε πως εκείνες που ακολουθούσαν Μεσογειακή διατροφή ήταν κατά 40% πιο πιθανό να ζήσουν πέρα από την ηλικία των 70. Ήταν επίσης λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν χρόνιες παθήσεις όπως διαβήτης, καρδιακές παθήσεις, νόσο του Alzheimer ή Parkinson.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρια και ελαιόλαδο με ελάχιστο κόκκινο ή επεξεργασμένο κρέας.
http://www.protothema.gr