Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2016

Οι 3 πιο πειστικοί διατροφικοί μύθοι

Η πληροφόρηση για τη διατροφή και τις διαιτητικές μας συνήθειες είναι όλο και μεγαλύτερη. Είναι όμως και σωστότερη;

Διαβάζουμε, ακούμε και μαθαίνουμε για το τι πρέπει να τρώμε, ποια θρεπτικά συστατικά περιέχονται σε κάθε τρόφιμο, ποιες τροφές να προτιμάμε για να διατηρήσουμε τα κιλά μας και ποιες να αποφεύγουμε…

Πίσω όμως από αυτές τις πληροφορίες που μαζεύουμε υπάρχουν κάποιες φορές ανακρίβειες και μύθοι, που συντηρούν τα λάθη που οι περισσότεροι κάνουμε στη διατροφή μας.

Βρήκαμε τους 3 πιο “πειστικούς” μύθους σχετικά με τις διατροφικές μας συνήθειες, ώστε να μάθουμε να τρώμε πιο σωστά και να ανακαλύψουμε ποια είναι τα μικρά λάθη που δεν μας αφήνουν να αδυνατίσουμε.


Το “μαύρο” ψωμί παχαίνει λιγότερο από το “άσπρο”

Το “μαύρο” ψωμί (πολύσπορο, ολικής άλεσης, σικάλεως ή διαφόρων άλλων τύπων) είναι η τελευταία “μόδα” όχι μόνο στα εστιατόρια αλλά και στο φούρνο της γειτονιάς μας. Ένας από τους λόγους που αρκετοί το επιλέγουν είναι γιατί –όπως πιστεύουν- είναι πιο διαιτητικό.

Γιατί το πιστέψαμε: Γιατί στις περισσότερες δίαιτες οι ειδικοί προτείνουν να αντικαταστήσουμε το λευκό με το μαύρο ψωμί.

Η αλήθεια: Το μαύρο ψωμί είναι ανώτερο διατροφικά από το λευκό, που είναι περισσότερο επεξεργασμένο. Για παράδειγμα έχει περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συντελεί στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και βοηθά στη ρύθμιση του ζαχάρου και των λιπιδίων στο αίμα μας. Από θερμιδικής άποψης όμως και τα δυο είδη ψωμιού έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες.
Για υγιές βάρος: Εμπλουτίστε το καθημερινό σας διαιτολόγιο με μαύρο ψωμί, που χάρη στη σύστασή του προσφέρει περισσότερα θρεπτικά συστατικά, σας κρατά χορτάτους για περισσότερη ώρα και περιέχει πολύτιμες φυτικές ίνες.

Η φρουκτόζη έχει λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη

Ο μύθος της φρουκτόζης –και πολλών άλλων υποκατάστατων ζάχαρης- είναι αρκετά διαδεδομένος και πολλοί από εμάς την επιλέγουμε ως λιγότερο παχυντική από τη ζάχαρη.


Γιατί το πιστέψαμε: Πράγματι η φρουκτόζη όπως και η στέβια συστήνεται σε δίαιτες, αλλά ως προς τις θερμίδες της είναι ουσιαστικά ίδιες με αυτές της ζάχαρης.

Η αλήθεια: Η φρουκτόζη απορροφάται πιο αργά από το αίμα και είναι πιο γλυκιά από τη ζάχαρη. Αν τη χρησιμοποιούμε μπορούμε να μειώσουμε στις μισές τις θερμίδες που παίρνουμε κάθε μέρα από τη ζάχαρη που προσθέτουμε στα ροφήματά μας και επιπλέον είναι πιο υγιεινή λόγω της μικρότερης επεξεργασίας της.

Για υγιές βάρος: Μειώστε σταδιακά τη ζάχαρη ή τη φρουκτόζη που βάζετε καθημερινά στον καφέ, το γάλα ή το τσάι σας.

Αν καταναλώνω λάιτ προϊόντα θα αδυνατίσω

Τα λάιτ προϊόντα μπορεί πράγματι να μας βοηθήσουν στη δίαιτά μας, αλλά κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.

Γιατί το πιστέψαμε: Σε κάποιες κατηγορίες τροφών τα λάιτ προϊόντα έχουν πράγματι σημαντικά λιγότερες θερμίδες απ’ τα “κανονικά”.

Η αλήθεια: Τα λάιτ προϊόντα είναι ειδικά επεξεργασμένα ώστε να περιέχουν λιγότερα λιπαρά και ζάχαρη από τα “κανονικά” κι έτσι μας δίνουν λιγότερες θερμίδες. Έτσι τρόφιμα όπως τα αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά, πραγματικά είναι ιδανικά για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους. Υπάρχουν όμως και προϊόντα, όπως π.χ. οι σάλτσες, που ακόμη και στη λάιτ εκδοχή τους εξακολουθούν να είναι αρκετά παχυντικά και καλό είναι να μην χρησιμοποιούμε πολύ συχνά.

Για υγιές βάρος: Προτιμήστε μεν τα λάιτ προϊόντα αλλά προσέξτε τις ποσότητες, γιατί αν τα φάτε σε μεγάλες ποσότητες θα πάρετε πολύ περισσότερες θερμίδες απ’ ότι αν τρώγατε μια μικρή ποσότητα της “κανονικής” εκδοχής.

  iatrikanea.gr