Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2016

Η φασολάδα και τα οφέλη στη διατροφή

Τα όσπρια είναι σήμα κατατεθέν της μεσογειακής διατροφής  και η φασολάδα της Ελληνικής κουζίνας. Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα όσπρια συνιστώνται από όλους τους διατροφολόγος να καταναλώνονται τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα, δυστυχώς στην εποχή μας αυτή η υγιεινή συνήθεια έχει πάει περίπατο αφού τα όσπρια έχουν καταλήξει να προτιμούνται 2 φορές το μήνα με αποτέλεσμα να χάνουμε πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό μας και να προτιμούμε τροφές με πολλά λιπαρά και σχεδόν μηδενική θρεπτική αξία.

Αν αναρωτιέστε ποια είναι τα οφέλη που παρέχουν τα όσπρια και ποια θρεπτικά συστατικά περιέχουν, τότε συνεχίστε την ανάγνωση αφού σήμερα θα αναλύσουμε ένα από τα αγαπημένα φαγητά της Ελληνικής κουζίνας τη φασολάδα, μπορεί τα τελευταία χρόνια να χάνει την προτίμηση στο εβδομαδιαίο μενού μας, παρόλα αυτά ακόμα προτιμάται σχεδόν από ολόκληρο τον πληθυσμό ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Φασολάδα και διατροφική αξία

φασολάδα-οφέλη-στη-διατροφή

Μια εξαιρετικά θρεπτική επιλογή με σημαντική διατροφική αξία που σίγουρα αξίζει να προτιμάται πιο συχνά στο μεσημεριανό γεύμα μιας οικογένειας και λόγω του χαμηλού κόστους.
Ας δούμε πιο αναλυτικά τι προσφέρει στην υγεία μας:
  • Όπως συμβαίνει με το σύνολο των οσπρίων, έτσι και τα φασόλια αποτελούν μια πολύ καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης η οποία μπορεί να μη φτάνει σε θρεπτικότητα τη ζωικής προελεύσεως πρωτεΐνη, όμως όταν συνδυαστεί με ρύζι μπορεί να πλησιάσει αρκετά.
  • Οι σημαντικές ποσότητες που περιέχει σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερίνης και την καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.
  • Σημαντική πηγή θειαμίνης, μιας βιταμίνης που ανήκει στην κατηγορία των βιταμινών του συμπλέγματος β και συγκεκριμένα η Β1, πιστεύεται ότι συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της νοητικής μας λειτουργίας.
Τα φασόλια ως όσπρια έχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά, η φασολάδα ως φαγητό έχει ακόμα περισσότερα αφού η προσθήκη στις συνταγές με λαχανικά και μυρωδικά όπως σέλινο και καρότο, προσθέτουν πιο πολλές βιταμίνες και την κάνουν περισσότερο αντιοξειδωτική.
Ανήκει στην κατηγορία τροφίμων της μεσογειακής διατροφής και είναι καλό να καταναλώνονται (μαζί με τις φακές) τουλάχιστον 1 – 2 φορές την εβδομάδα. Για ακόμα περισσότερα οφέλη προσέξτε μην υπερβάλετε με το λάδι και αν μπορείτε προσθέστε μόνο στο πιάτο ώστε να παραμείνει ωμό.
Αν τα μουλιάσετε, φροντίστε να μην πετάξετε το νερό αλλά χρησιμοποιήσετε το για μαγείρεμα, διαφορετικά θα χάσετε σημαντική ποσότητα των υδατοδιαλυτών συστατικών τους.
Συνδυάσετε τα φασόλια με ρύζι, στραγγίξτε και χρησιμοποιήσετε τα στις σαλάτες και φυσικά φτιάξτε μια νόστιμη φασολάδα, όποιον τρόπο και αν επιλέξετε σίγουρα θα μείνετε ευχαριστημένοι από τη γεύση τους και πλέον θα γνωρίζετε τα οφέλη που παρέχουν στην υγεία.