Σάββατο, 2 Ιουλίου 2016

Τα οφέλη του καρπουζιού στην υγεία μας

Κάνει θεϊκό δέρμα
Ο χυμός από το καρπούζι είναι το μυστικό για την αντιγήρανση. Όλοι χάνουμε κολλαγόνο καθώς γερνάμε και γι΄αυτό το δέρμα μας αρχίζει να φαίνεται ζαρωμένο.
Το καρπούζι γεμάτο με καροτίνη, η οποία βοηθά να διατηρήσουμε τη νεανική μας όψη. Μία μεγάλη φέτα από καρπούζι (περίπου 180γρ.) καλύπτουμε το 20% των καθημερινών μας αναγκών που χρειαζόμαστε σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά στην οικοδόμηση και τη διατήρηση του κολλαγόνου.
Μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Τα καρπούζια είναι πλούσια από λυκοπένιο, γνωστό για την αντιοξειδωτική του δράση. Με την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λυκοπένιο μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού κατά 20%.


«Το λυκοπένιο βελτιώνει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και μας προστατεύει από ζημιές που προκαλεί η χοληστερόλη στο αίμα», λέει η διατροφολόγος Σαμ Κρίστι.
Τα φρούτα και λαχανικά με κόκκινη «σάρκα» είναι πλούσια σε αυτό.

Προστατεύει το ανοσοποιητικό
Όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι το λυκοπένιο που υπάρχει στο καρπούζι μπορεί να καταστρέψει από νωρίς τα καρκινικά κύτταρα. «Το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να αφοπλίσει τις ελεύθερες ρίζες που επιβαρύνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα (μολυσμένη ατμόσφαιρα) προτού βλάψουν το σώμα μας», λέει ο Δρ. Κρίστι.

Αναστέλλει την ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το λυκοπένιο κατέστειλε την ανάπτυξη των όγκων του καρκίνου του μαστού, ενώ μία άλλη μελέτη έδειξε πως έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων του προστάτη. Σε αντίθεση με πολλά φρούτα και λαχανικά, καρπούζι μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο για επτά ημέρες, χωρίς να χάσει την διατροφική του αξία.

Χαλαρώνει τους μυς
Αν οι μύες σου πονούν μετά από μια προπόνηση στο γυμναστήριο ή αν έχεις περάσει πολύ ώρα σκυμμένη πάνω από τον υπολογιστή , φάε μια φέτα καρπούζι. Τα καρπούζια είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση των δράσεων των νεύρων και των μυών σου.

Σε κρατά ενυδατωμένη
Τα καρπούζια αποτελούνται κυρίως από νερό. Έτσι με την κατανάλωση του, μένεις ενυδατωμένη και συν των άλλων έτσι βελτιώνεται το κυκλοφορικό σου.
Καταπολεμά τα παχάκια
Με μηδέν λιπαρά και μόλις 40 θερμίδες ανά μερίδα, μπορείς να καταναλώσεις όσο καρπούζι θέλεις, χωρίς να ανησυχείς για το σώμα σου. Τα καρπούζια δεν έχουν σχεδόν καμία θερμίδα, και η περιεκτικότητα τους σε νερό φθάνει στο 92%. Έτσι το καρπούζι θα «καθαρίσει» από τον οργανισμό σου τις δυσάρεστες τοξίνες.
Αν αισθάνεσαι φουσκωμένη με την κατακράτηση νερού, η κιτρουλίνη που περιέχει το φρούτο, θα κάνει τα νεφρά σου να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά.
Μάλιστα, προκαταρκτικές μελέτες που έγιναν σε ζώα υποδεικνύουν πως η κιτρουλίνη μπορεί να μειώσει τη συσσώρευση επιπλέον λίπος στο σώμα μας αναστέλλοντας τη δραστικότητα ενός συγκεκριμένου ενζύμου, TNAP.
http://www.eirinika.gr