Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Οι τουρίστες προτίμησαν φέτος το αεροπλάνο και όχι την ακτοπλοΐα

Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δίνουν ώθηση εφέτος στον ελληνικό τουρισμό, με τις αεροπορικές αφίξεις να είναι πολύ αυξημένες.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία του SETE Intelligence της βάσης δεδομένων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων η εικόνα των διεθνών αφίξεων του Ιουλίου 2016 δείχνει βελτίωση ωθούμενη από κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Οι αεροπορικές αφίξεις κατέγραψαν αύξηση 9% στα περιφερειακά αεροδρόμια και 9,6% στην Αθήνα. Για το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου οι αντίστοιχες μεταβολές ήταν 6,7% και 5,6%. Σε απόλυτα νούμερα, η αύξηση των αεροπορικών αφίξεων για το επτάμηνο 2016 ανέρχεται σε 556.000 και η μείωση των οδικών σε 307.000.

Πολύ μεγάλη πτώση των αφίξεων καταγράφεται στα νησιά που έχουν πληγεί από τις προσφυγικές / μεταναστευτικές ροές: Μυτιλήνη (-62,7% το α’ 7μηνο), Σάμος (-29,7%) και Κως (-15,9%).
Σε αντίθεση με τις αεροπορικές αφίξεις μειωμένη ήταν η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα κατά την αιχμή της εφετινής καλοκαιρινής περιόδου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας το διάστημα 1η Ιουνίου-18 Αυγούστου 2016 από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο) διακινήθηκαν προς τα νησιά του Αιγαίου 4.023.496 επιβάτες, έναντι 4.441.658 επιβάτες το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Κατεγράφη δηλαδή μία πτώση 9,14% σε σύγκριση με πέρυσι.
-Τον Ιούνιο 2015 διακινήθηκαν από τον Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου 518.678 επιβάτες, ενώ εφέτος μόλις 489.676 επιβάτες.
-Πέρυσι τον Ιούλιο διακινήθηκαν 833.948 επιβάτες, ενώ εφέτος ανήλθαν σε 1.027.146 επιβάτες.
-Τον Αύγουστο και μέχρι τις 18/8 διακινήθηκαν 739.739 επιβάτες, ενώ πέρυσι 1.128.194.
Η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη κυρίως διότι οι Έλληνες επιβάτες έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση και οι ξένοι τουρίστες προτιμούν να μετακινούνται αεροπορικώς.
Είναι πάντως γεγονός πως η εξάπλωση και ενδυνάμωση του δικτύου αεροπορικών συγκοινωνιών μέσω ελληνικών και ξένων εταιρειών δημιουργεί έντονο ανταγωνισμό, αφού οι οικονομικά αδύναμες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να ανταγωνιστούν ισχυρές οικονομικά αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου και με πτήσεις «τσάρτερ» μεταφέρουν τουρίστες στην Ελλάδα από όλες της γωνιές της Ευρώπης.