Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Κέρκυρα. Ryanair εναντίον Fraport για τα τέλη, άρχισαν τα όργανα!

http://www.enimerosi.com
Είναι γνωστό ότι η Ryanair είναι σκληρός παίκτης. Δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω ενώ διεκδικεί ό, τι μπορεί κι από τους φορείς των τόπων, που εξυπηρετει.
Είναι επίσης γνωστό ότι έσπευσε αμέσως να αμφισβητήσει την τιμολογιακή πολιτική της Fraport, δείχνοντας ότι δεν επιθυμεί να συμβάλει στην απόσβεση της επένδυσης των Γερμανών στα ελληνικά αεροδρόμια μέσω μια πιθανής αύξησης του τέλους αεροδρομίων. Από την άλλη η Fraport έχει δεσμευτεί επανειλημμένα και σε κάθε τόπο ότι δεν προτίθεται ν' αυξήσει τα τέλη αεροδρομίων. Άλλωστε η τιμολογιακή πολιτική, τουλάχιστον για τα τέσσερα πρώτα χρόνια, συμπεριλαμβάνεται στην σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο. Όμως μια σημειακή "επιδιόρθωση" των ποσοστών κατά κεφαλήν του τέλους αεροδρομίων (σ.σ. προς τα πάνω για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, προς τα κάτω για τους υπόλοιπους), προκάλεσε αίσθηση και πολιτικά σχόλεια.
Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν, ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή η αύξηση θα είναι ένα ευρώ. Αυτό προβλέπεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών, Ευκλείδη Τσκαλώτου, η οποία καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου-παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων. Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.
Έτσι εκδηλώθηκε η αναμενόμενη ρελάνς από την Ryanair! Μειώνει κατά 2% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2017 η Ryanair, όπως είπε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη ο εμπορικός διευθυντής της David O'Brien. Η μείωση, που γίνεται για πρώτη φορά στον προγραμματισμό της εταιρείας για τη χώρα μας, αποδόθηκε στο υψηλό κόστος των τελών των ελληνικών αεροδρομίων.
Όπως είπε ο David O'Brien, η εταιρεία υπέβαλε προτάσεις στην κυβέρνηση για μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων στο νησί, το αίτημα δεν έγινε δεκτό και γι αυτό καταφεύγει στην ολική ακύρωση της Κω στο πρόγραμμα του 2017, καθώς, όπως είπε, οι ναύλοι είναι χαμηλότεροι από τη φορολογία που πρέπει να καταβάλει. Για τα δρομολόγια της Αθήνας η εταιρεία θα έχει αύξηση 1% για το καλοκαιρινό πρόγραμμα του 2017, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, διψήφια αύξηση στο 14% θα είναι για τα δρομολόγια της Θεσσαλονίκης. Για την Αθήνα θα υπάρχει νέα πτήση προς Σόφια και περισσότερες πτήσεις προς Χανιά και Μύκονο. Όπως έχει γράψει το Tornos News, η Ryanair επενδύει 1 δισ. ευρώ στην Ιταλία μετά την απόφαση της κυβέρνησης να δεχθεί το αίτημα του αερομεταφορέα για την άρση εφαρμογής ενός νέου φόρου επιβίβασης, η επιβολή του οποίου είχε προβλεφθεί για την 1η Σεπτεμβρίου του 2016.