Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Κέρκυρα. Ευοίωνο και το 2017 για την κρουαζιέρα

Γιώργος Κατσαΐτης
Η Κέρκυρα και το Dubrovnik είναι τα μοναδικά μεγάλα λιμάνια στην περιοχή της κυκλικής κρουαζιέρας, που τα μεγάλα καράβια μπορούν να «πέσουν» δίπλα. Αυτό το πλεονέκτημα αξιοποιείται ώστε να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ μια προσέγγιση εδώ κι έτσι να αυξάνεται η ροή ημερησίων επισκεπτών από τα κρουαζιερόπλοια.
Πάνω από 700 χιλιάδες υπολογίζονται φέτος, οι ημερήσιοι επισκέπτες του νησιού από την κρουαζιέρα. Σ' αυτούς δεν υπολογίζονται τα πληρώματα, που εφόσον προστεθούν στον λογαριασμό, αυξάνουν κατά μερικές δεκάδες χιλιάδες τις εξόδους επισκεπτών στην πόλη.  Το 2016 θα «πιάσουν» Κέρκυρα συνολικά 479 κρουαζιερόπλοια! Πρόκειται για ρεκόρ αφίξεων όλων των εποχών, που σημειώθηκε (και) λόγω της έκτακτης κατάστασης στην Τουρκία, εξαιτίας της οποίας υπήρξαν επιπλέον προσεγγίσεις εδώ. Αυτά για τον απολογισμό, μέχρι ώρας. Διότι η σεζόν δεν έχει ακόμα κλείσει. Αυτό θα γίνει πολύ αργότερα, στις αρχές Δεκεμβρίου όταν το Vicking Sea, χωρητικότητας περίπου 1000 επιβατών, θα ολοκληρώσει αυτή την πανηγυρική, για τις αφίξεις, χρονιά.
 
Οι κρατήσεις
 
Τα καλά νέα όμως έχουν και συνέχεια. Οι άνθρωποι του ΟΛΚΕ εκτιμούν ότι και η επόμενη σεζόν θα είναι καλή, εφάμιλλη της φετινής. Οι κρατήσεις προωράνε και μέχρι στιγμής ο λόγος γίνεται για 377 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητες 650 χιλ. επιβατών (+). Ασφαλής, λένε, πρόβλεψη που προοιωνίζεται ένα εξίσου επιτυχημένο για την κρουαζιέρα 2017, για την Κέρκυρα. Κι αυτή τη φορά θάναι και χρονικά ευρύτερη η σεζόν. Θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο με επτά προσεγγίσεις σκαφών και θα καταλήξει τον Δεκέμβριο με πέντε, δηλ. μια σεζόν δέκα μηνών!
Βέβαια τίποτα δεν είναι τυχαίο, τα αδριατικά λιμάνια, σταθμοί στην κυκλική κρουαζιέρα, «βούλιαξαν» από κόσμο καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ προσεγγίσεων μετά το άλλο. Ξεπέρασε το κροατικό Dubrovnik το ένα εκατ. ημερήσιους επισκέπτες από την κρουαζιέρα. Επίδοση, που βεβαίως ωχριά, μπροστά σε 'κείνη της «μητέρας» Βενετίας των πάνω από 12 εκατ. τουριστών ετησίως!
 
Η τουρκική ανάκαμψη
 
Αφορμή αυτής της καταγραφής έδωσε η προσπάθεια της Τουρκίας να επανέλθει στην κρουαζιέρα με την Κωνσταντινούπολη και τα λιμάνια της Μικράς Ασίας. Κυρίως η Πόλη είχε σχεδόν εγκαταλειφθεί μετά τις αιματηρές βομβιστικές ενέργειες ενώ την χαριστική βολή στην τουριστική της εικόνα έδωσε η απόπειρα του πραξικοπήματος. Η υποχώρηση της Τουρκίας παρέσυρε προς τα κάτω την κρουαζιέρα στο Αιγαίο κι αναλόγως ενίσχυσε την κίνηση στο Ιόνιο.
 
Η μεταγραφή της Σαλβάδο
 
Η τουρκική αντεπίθεση χρησιμοποιεί ένα εμβληματικό πρόσωπο για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, την Κάρλα Σαλβάδο, μέχρι πρότινος πρόεδρο της MedCruise (Συνδέσμου Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας), που μεταφέρει την εμπειρία της από τη Βαρκελώνη στην Πόλη. Στην ευόδωση αυτού του επιχειρηματικού φλερτ ίσως νάπαιξε ρόλο και ο τουρκικός επιχειρηματικός Όμιλος Dogus, που δραστηριοποιείται στις μαρίνες της Αδριατικής και του Ιονίου (σ.σ. βεβαίως και των Γουβιών) ενώ κατέχει (μικρό) μέρος του λιμανιού της καταλονικής πρωτεύουσας. Όμως ας μην ξεχνιέται, ότι οι Τούρκοι είναι στρατιωτικά μπλεγμένοι στο σφαγείο της Μ. Ανατολής κι αυτή την πραγματικότητα αλίμονο δεν μπορεί να εξωραΐσει κανένας ceo, όσο ικανός κι αν είναι...