Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2016

Πιείτε αλκοόλ αλλά κάντε το έξυπνα!

Η Αναστασία Δουλγέρη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc Διατροφής Αθλητών, Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, 9 τρόπους για να καταναλώσουμε αλκοόλ, χωρίς να ζαλιστούμε.
   
•    Η κατανάλωση λιπαρών τροφών καθυστερεί την απορρόφηση του οινοπνεύματος. Για τον λόγο αυτό δεν πρέπει να πίνουμε με άδειο στομάχι.
   
•    Μην προσθέτετε ανθρακούχα αναψυκτικά στο ποτό σας γιατί έτσι επιταχύνεται η απορρόφηση του οινοπνεύματος και εκδηλώνεται πιο γρήγορα η μέθη.
   
•    Τα οινοπνευματώδη που προέρχονται από απόσταξη (ουίσκι, βότκα, ούζο, λικέρ) είναι πιο βαριά από αυτά που προέρχονται από ζύμωση (κρασί, μπύρα). Ένα ποτήρι μπύρα επομένως δεν είναι το ίδιο με ένα ποτήρι ουίσκι, για αυτό όσο χαμηλότερος είναι ο βαθμός του ποτού σε αλκοόλη (% Volume) τόσο πιο δύσκολα θα ζαλιστείτε. Να θυμάστε ότι 1 γραμμάριο αλκοόλης προσδίδει 7 θερμίδες.
   
•    Μην καταναλώνετε διαφορετικά ποτά. Αν πίνετε μπύρα μην αλλάξετε σε ουίσκι ή ούζο. Η ανάμειξη ποτών μπορεί να προκαλέσει στο στομάχι σας αντιδράσεις που συνήθως οδηγούν όχι μόνο σε πιο γρήγορη μέθη αλλά και σε εμετό.

   
•    Θέλει το χρόνο του! Αν πίνετε το ποτό σας σε λιγότερο από 1 ώρα τότε θα πρέπει να αλλάξετε ρυθμούς. Σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς αποτοξίνωσης και η αλκοόλη απορροφάτε γρηγορότερα.
   

   
•    Πείτε ναι στο νερό! Αν διψάτε προτιμήστε το νερό και όχι το αλκοόλ. Καλό είναι επίσης να αναμειγνύετε το ποτό σας με νερό ή να ρίξετε στο ποτήρι σας παγάκια. Με αυτο τον τρόπο προκαλείται διούρηση και αποβάλλεται μέρος του οινοπνεύματος από τον οργανισμό.
   
•    Καλύτερα να αποφεύγετε τους ξηρούς καρπούς και τα πατατάκια που σερβίρονται με το ποτό. Το αλάτι αυξάνει το αίσθημα της δίψας και καταναλώνετε περισσότερο ποτό, ενώ επιπλέον προσλαμβάνεται και πολλές θερμίδες.
   
•    Τα γλυκά ποτά, όπως τα λικέρ, μπορεί να έχουν σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ωστόσο η γλυκόζη που περιέχουν επιταχύνει την απορρόφηση της αλκοόλης. Προκαλούν ευκολότερα μέθη και έχουν περισσότερες θερμίδες.
   
•    Η κατανάλωση αλκοολ αναστελει την παραγωγή γλυκόζης από το ήπαρ (αναστολή γλυκονεογένεσης από το ήπαρ). Για το λόγο αυτό μετά από ένα ξενύχτι έχετε πραγματική ανάγκη για φαγητό. Αντισταθείτε ή τουλάχιστον φροντίστε να πιείτε με γεμάτο στομάχι.
   
Σε όλες τις περιπτώσεις η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, αποφεύγοντας τις υπερβολές. Φροντίστε εάν οδηγείτε, το αυτοκίνητο να το αναλάβει κάποιο μέλος της παρέας που δεν έχει πιει καθόλου αλκοόλ.
    
Στη περίπτωση που λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή, πριν καταναλώσετε αλκοόλ, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον θεράπωντα ιατρό σας.
   
Αναστασία Δουλγέρη
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
MSc Διατροφής Αθλητών
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών
Διαιτολογικό Κέντρο

www.doulgeri.gr
        Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline   
http://www.ygeiaonline.gr