Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

'Υγιεινές' τροφές που δεν πρέπει να αγοράζουμε

Μήπως στην αναζήτησή μας για τις πιο υγιεινές τροφές, κάνουμε ορισμένα τεράστια λάθη;
Αν η διατροφή μας βασίζεται στα φρούτα και τα λαχανικά, αν προσπαθούμε να αποφεύγουμε τις λιπαρές και επεξεργασμένες τροφές, τότε βρισκόμαστε ήδη σε πολύ καλό δρόμο. Δεν είναι όμως όλες οι τροφές το ίδιο, και πολλές φορές μπορεί να κάνουμε λάθος. Ποιες είναι λοιπόν οι "υγιεινές" τροφές που θα ήταν καλό να σταματήσουμε να αγοράζουμε;

Λαχανικά σε κονσέρβα

Τα λαχανικά σε κονσέρβα περιέχουν λιγότερες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά σε σχέση με τα φρέσκα. Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι μάρκες που τα φορτώνουν με ζάχαρη ή αλάτι για να τα συντηρήσουν περισσότερο. Αν χρειάζεστε κάτι εξίσου βολικό, αγοράστε κατεψυγμένα λαχανικά.

Μαγειρεμένα φασόλια σε κονσέρβα

Τα ψητά φασόλια σε κονσέρβα περιέχουν τεράστιες ποσότητες αλατιού που δεν έχουμε ανάγκη. Προτιμήστε κόκκινα φασόλια σε κονσέρβα, ξεπλύνετέ τα καλά πριν την κατανάλωση, και θα λάβετε όλα τα θρεπτικά συστατικά, χωρίς βλαβερές ουσίες.

Επεξεργασμένοι χυμοί φρούτων

Ειρωνικά, πολλοί από αυτούς πωλούνται με την ένδειξη “100% αληθινός χυμός”. Περιέχουν πολλή ζάχαρη, κενές θερμίδες και τεχνητά γλυκαντικά. Φτιάξτε μόνοι σας χυμό στο σπίτι, αλλά και πάλι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διαδικασία παραγωγής χυμού κρατάει τα σάκχαρα του φρούτου, και απομακρύνει τις φυτικές ίνες.

Αποξηραμένα φρούτα

Θεωρούνται υγιεινό σνακ, αλλά στην πραγματικότητα, τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν πολλές θερμίδες και μικρή διατροφική αξία—ενώ πολλά από αυτά είναι γεμάτα επιπρόσθετη ζάχαρη.

Δημητριακά "διαίτης"

Τα περισσότερα είναι επεξεργασμένα, και δεν πρόκειται να μας προσφέρουν τις φυτικές ίνες που θα λαμβάναμε από ένα μπολ πρωινού με βρώμη ή κινόα. Προτιμήστε τις πιο φυσικές λύσεις για το πρωινό σας.

Αλλαντικά από κοτόπουλο

Ναι, είναι φτιαγμένα από κοτόπουλο, άρα είναι πιο light. Εξακολουθούν, όμως, να είναι αλλαντικά.

Γιαούρτια με γεύσεις

Ακόμα κι αν το γιαούρτι είναι 0%, οι επιπλέον γεύσεις δεν είναι τίποτα παραπάνω από πρόσθετη ζάχαρη, που δεν έχουμε ανάγκη. Επιλέξτε απλό γιαούρτι, και κάντε το πιο γλυκό με κομμένα φρέσκα φρούτα.
 Γράφει: Διάκος Θοδωρής
 http://www.iatronet.gr