Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

Κέρκυρα. Το έπος της μεγάλης ρεμούλας για τα αγνοούμενα οχήματα του Δήμου Κέρκυρας

Ηχηρή η απουσία του πρώην δημάρχου Γιάννη Τρεπεκλή ο οποίος βρισκόταν στο τιμόνι του Δήμου Κέρκυρας για τις θητείες 2003-2006 και 2011-2014.
Συγκλονιστικά στοιχεία κακοδιαχείρισης έφερε στο φως η έρευνα του αν. προϊσταμένου του Τμήματος Διαχείρισης Οχημάτων της Διεύθυνσης Καθαριότητας, στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Ο Νίκος Παργινός, ανέλαβε από τον Αύγουστο του 2016 να καθαρίσει την «κόπρο του Αυγεία» με τα οχήματα που είχε κληρονομήσει από τους Καποδιστριακούς Δήμους ο Δήμος Κέρκυρας, πολλά από τα οποία δεν είχαν βρεθεί. Παρέθεσε πλήθος στοιχείων με μια τεκμηριωμένη εισήγηση 110 σελίδων, η οποία άφησε άφωνους του παρόντες δημοτικούς συμβούλους.

Όπως αποδείχθηκε, ο Δήμος Κέρκυρας πλήρωνε επι δεκαετίες χιλιάδες ευρώ σε ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας για οχήματα ακινητοποιημένα, εγκαταλελειμμένα, κατεστραμμένα, κλεμμένα. Ανύπαρκτοι φάκελοι, χαμένες άδειες κυκλοφορίας, αγνοούμενα κλειδιά, αγροτικά μηχανήματα ξεχασμένα σε συνεργεία που είχαν κλείσει από χρόνια ή βρίσκονταν εκτός Κέρκυρας, πινακίδες χωρίς οχήματα, οχήματα χωρίς πινακίδες...


Υπήρξαν ακόμα περιπτώσεις οχημάτων που είχαν παρακρατηθεί από εργολάβο έναντι οφειλής, άλλα που βρέθηκαν «πεταμένα» σε μέρη θαμμένα από τη βλάστηση, ορισμένα που χρησίμευαν ως καταφύγιο σε άστεγους, άλλα που είχαν οικειοποιηθεί ιδιώτες. Σημειώθηκε ακόμα και περίπτωση απορριμματοφόρου που είχε καεί και έχει διαγραφεί οριστικά, αλλά ο Δήμος συνέχιζε να πληρώνει ασφάλιστρα (η ασφάλειά του διακόπηκε)

Όπως ενημέρωσε ο Νίκος Παργινός, παράλληλα με την προσπάθεια «εξιχνίασης», εξελίσσεται η επίπονη διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, έτσι ώστε να εξορθολογιστεί η δαπάνη και η χρήση των οχημάτων. Έγινε διακοπή ασφαλειών, έκδοση αδειών και νομιμοποίηση κυκλοφορίας, επισκευές, συντηρήσεις, αποσύρσεις. Δημιουργήθηκε ηλεκτρονική βάση δεδομένων παράλληλα με τους φυσικούς φακέλους καθώς και βιβλία συντήρησης οχημάτων. Το σημαντικότερο, άρχισε το καθεστώς της χρέωσης των οχημάτων στους αρμόδιους υπαλλήλους-χειριστές τους. Επίσης εφαρμόζεται ήδη ο έλεγχος της κατανάλωσης καυσίμων έτσι ώστε να αποτρέπεται η κατασπατάληση δημοτικών πόρων.

Έτσι, έχει πλέον δημιουργηθεί ένα αρκετά αξιόπιστο μητρώο οχημάτων με καταγεγραμμένα τετρακόσια επτά (407) οχήματα και μηχανήματα, χωρισμένα σε κατηγορίες ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται (κυκλοφορία, επισκευή, ακινησία, προς απόσυρση, οριστική διαγραφή) ενώ σημαντικό ποσοστό του στόλου (9,58%) δεν έχει ακόμα βρεθεί, καθώς κάποια απ’ αυτά έχουν καταστραφεί ή κλαπεί.

Αναλυτικά:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ 135
ΕΠΙΣΚΕΥΗ 60
ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ 27
ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗ 70
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ 39
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ 14
ΑΚΙΝΗΣΙΑ 18
ΑΡΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ 20
ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΑ 1
ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ 5
ΑΛΛΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ 16 

Ηχηρή απουσία του Γιάννη Τρεπεκλή
Μεγάλος απών από τη συνεδρίαση ο πρώην δήμαρχος για δύο θητείες Γιάννης Τρεπεκλής, ο οποίος θα προσέφερε αξιόλογα στοιχεία στη συζήτηση για αυτήν την τραγική εικόνα εγκατάλειψης της δημοτικής περιουσίας. Απούσα από τη συνεδρίαση ήταν επίσης η παράταξη Λα.Συ. του Μπάμπη Χαραλάμπους. 

Στο τέλος της εισήγησής του ο Νίκος Παργινός δέχθηκε διευκρινιστικές ερωτήσεις από την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, οι οποίες έφεραν στο φως ακόμα περισσότερες πτυχές αυτής της αδιανόητης κακοδιαχείρισης. Η επικεφαλής της Μερόπη Υδραίου, όπως και όλοι οι σύμβουλοι της παράταξης, παρατήρησε ότι αξίζουν συγχαρητήρια στην υπηρεσία του Δήμου, αλλά όπως είπε χαρακτηριστικά απευθυνόμενη στο Δήμαρχο «Φοβάμαι ότι αρχίσατε αργά και δεν σας βλέπω να προλαβαίνετε να ολοκληρώσετε» 
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΚΕΡΕΚΟΥ