Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο;

Πάνω από 100 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από χρόνιο πόνο με αποτέλεσμα οι συνταγές οπιοειδών να έχουν τριπλασιαστεί στις ΗΠΑ από τη δεκαετία του 1990 και μετά. H εφαρμογή της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας ως μέθοδος θεραπείας έχει αποδειχθεί μετά από δεκαετίες έρευνας ως εξαιρετικά αποτελεσματική στην ανακούφιση του πόνου.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ένας καθηγητής βιομηχανικής μηχανικής στην αμερικανική αεροπορία, ο Τομ Φέρνες ιδρύει το εργαστήριο τεχνολογίας ανθρώπινης διεπαφής (HITLab) στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον όπου χρησιμοποιεί επιτυχώς μια πρώιμη τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας για να βοηθήσει τους στρατιώτες να ξεπεράσουν φοβίες αλλά και για να τους διδάξει ξένες γλώσσες. Ο Φέρνες που είναι ένας από τους πρωτοπόρους της εικονικής πραγματικότητας, συνεχίζει την έρευνά του στο HITLab και σκοπεύει να ιδρύσει ένα δίκτυο παρόμοιων εργαστηρίων και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κοσμο.

Το 1996 στο ίδιο εργαστήριο, ο ψυχολόγος κι ερευνητής Χάντερ Χόφμαν δημιουργεί το «SnowWorld», μια πειραματική θεραπεία με ασθενείς που πάσχουν από σοβαρά εγκαύματα και που πρέπει να υποστούν επώδυνες θεραπείες. Μέσω της εικονικής πραγματικότητας, ο Χόφμαν «βυθίζει» τους ασθενείς στο «SnowWorld», έναν μαγικό κόσμο που τους ταξιδεύει σε ένα εικονικό φαράγγι με πιγκουίνους και χιονάνθρωπους.
Ο Χόφμαν και η ομάδα του, μετά από χρόνια έρευνας αποδεικνύουν ότι αυτή η τεχνολογία έχει πολύ θετικά αποτελέσματα καθώς οι ασθενείς νιώθουν έως και 50% λιγότερο πόνο μετά τις συνεδρίες.
Ο Χάουαρντ Ρόουζ, ένας άλλος βετεράνος της εικονικής πραγματικότητας που δούλεψε στο εργαστήριο του Φέρνες, ίδρυσε πριν από λίγα χρόνια το «Firsthand Technology», ένα startup που ειδικεύεται στη δημιουργία νέων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου. Μετά από συνεργασία με μια κλινική που ειδικεύεται στην διαχείριση πόνου και που εδρεύει στο Τενεσί, ο Ρόουζ δημιουργεί το «Cool!», ένα είδος «SnowWorld 2.0». Οι αρχικές δοκιμές είναι ελπιδοφόρες. Σε μια μικρή κλινική δοκιμή οι 40 ασθενείς που συμμετέχουν σε 60 συνεδρίες αναφέρουν ότι ο πόνος τους έχει μειωθεί κατά 60 έως 75%. Συγκριτικά, η μορφίνη μειώνει τον πόνο μόνο κατά 30%.
Τα αποτελέσματα της θεραπείας χρόνιου πόνου με την βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας ήταν επίσης πολύ ενθαρρυντικά στο Lab Pain Studies στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser του Καναδά και στο Ιατρικό Κέντρο Εικονικής Πραγματικότητας στο Σαν Ντιέγκο όπου επίσης χρησιμοποιούν προσομοιώσεις VR για τη θεραπεία του πόνου.
ΠΗΓΗ : https://thenextweb.com/insider/2017/05/09/study-vr-twice-as-effective-as-morphine-at-treating-pain/#.tnw_whifMQlB
 http://www.ert.gr