Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2018

H Singapore Airlines επαναφέρει τη μεγαλύτερη πτήση

Στις 12 Οκτωβρίου, οι επιβάτες της SIA22 της Singapore Airlines προσγειώθηκαν στην Νέα Υόρκη μετά από 17 ώρες και 52 λεπτά, έχοντας ξεκινήσει ένα ταξίδι 16562 χιλιομέτρων από το Τσάνγκι της Σιγκαπούρης.

Αυτή ήταν και η μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο τα τελευταία πέντε χρόνια, αφού η ίδια εταιρία είχε το ρεκόρ μέχρι το 2013 οπότε και σταμάτησε να πετάει τα παλαιωμένα πλέον Airbus A340-500. O λόγος τότε ήταν τα οικονομικά της πτήσης, αφού η κατανάλωση καυσίμου ήταν υψηλή ακόμη και για full-business class διαρρυθμίσεις. Αυτό άλλαξε πρόσφατα με την αγορά των νέων Airbus A350-900ULR που η Singapore πήρε στα “χέρια” της μόλις πριν 3 εβδομάδες, και η πτήση SQ22 που ένωνε την “Πόλη των Λιονταριών” με το “Μεγάλο Μήλο” επανήλθε και θα πραγματοποιείται 3 φορές την εβδομάδα. Η πτήση είναι απευθείας σύνδεση φυσικά, και οι θέσεις αποτελούνται από 67 business class και 94 premium economy class. 


Αν και οι σχεδόν 18 ώρες της μεγαλύτερης πτήσης στον κόσμο ακούγονται κουραστικές από μόνες τους, η Singapore Airlines έχει κάνει τα πάντα για να καταφέρει να κρατήσει τους επιβάτες ξεκούραστους και ικανοποιημένους. Κατ’ αρχάς, η άτρακτος του αεροσκάφους είναι ψηλότερη από το συνηθισμένο, οπότε μπορεί κανείς να σταθεί όρθιος. Δεύτερον, οι χώροι στα καθίσματα (ακόμη και του premium economy) και το επίπεδο άνεσης που προσφέρουν είναι εξαιρετικά. Όταν έρθει η ώρα για ύπνο, με βάση την βέλτιστη στιγμή για τον μετριασμό του jet lag, τα φώτα στην καμπίνα χαμηλώνουν και οι θέσεις αναδιπλώνουν για να γίνουν κρεβάτια μήκους 198 εκατοστών! 


Όσο είστε ξύπνιοι όμως, θα μπορείτε να απολαύσετε το KrisWorld IFE (in-flight entertainment) με τις 1200 ώρες περιεχομένου (μουσική, ταινίες, σειρές, και video games), οθόνη 18 ιντσών, και ενσύρματο controller. Φυσικά υπάρχει και on-flight WiFi υψηλής ταχύτητας (Panasonic Aviation Internet), ενώ στη business class παρέχονται και noise-cancelling ακουστικά.

Πως όμως καταφέρνει το A350-900ULR να κάνει αυτή την τόσο μακρινή πτήση κερδοφόρα για την Singapore Airlines? Κατ’ αρχάς, σε σχέση με το προηγούμενο A340-500, εδώ έχουμε δύο κινητήρες λιγότερους και φυσικά πολύ πιο σύγχρονους και οικονομικούς από άποψης κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο Rolls Royce Trent XWB turbofan 431 kN ώσης, οι οποίοι αναπτύχθηκαν ειδικά για αυτό το αεροπλάνο και εκτός των άλλων είναι και ιδιαίτερα αθόρυβοι. Μετά υπάρχει η λεπτομέρεια που κρύβεται στο αρκτικόλεξο “ULR” στην ονομασία του μοντέλου, το οποίο αντιστοιχεί σε “Ultra Long Range”. Πρακτικά, αυτό συμβολίζει μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμων που σε αυτή την περίπτωση φτάνουν τα 165000 λίτρα! Για την συγκεκριμένη πτήση, το A350-900 ξόδεψε περίπου 101 τόνους κηροζίνης, δηλαδή 5.8 τόνους την ώρα! Αυτό σημαίνει ότι στο τέλος υπήρχαν καύσιμα για τουλάχιστον άλλες δύο ώρες πτήσης. 

Το A350-900ULR όμως δεν είναι απλώς αρκετά δυνατό και ικανό να κουβαλήσει πολλά καύσιμα, αλλά και πολύ ελαφρύ αφού αποτελείται κατά 53% από συνθετικό πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακόνημα, 19% αλουμίνιο και κράματα αυτού, και μόλις 14% τιτάνιο και 6% ατσάλι για τα στοιχεία που θα πρέπει να αντέχουν σε μεγάλες δυνάμεις όπως τους πυλώνες που κρατάνε τους κινητήρες στα φτερά και το σύστημα προσγείωσης. Τέλος, η αεροδυναμική του A350 είναι το αποτέλεσμα 4000 ωρών δοκιμών στο τούνελ αεροδυναμικών δοκιμών υψηλής ροής της Airbus καθώς επίσης και αμέτρητων ωρών ανάλυσης σε λογισμικό ρευστομηχανικής προσομοίωσης. Ιδιαίτερα στον σχεδιασμό των φτερών, η Airbus έχει ενσωματώσει ικανότητες δυναμικής μορφοποίησης που τα κάνει ιδιαίτερα προσαρμόσιμα στον αέρα, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου ακόμη περισσότερο. 

SingaporeAir
BusinessInsider
FlightAware
Wikipedia
https://www.insomnia.gr